brojač

utorak, 15. svibnja 2012.

Tupperware kroz vrijeme




Tupperware je razvio Earl Silas Tupper 1946. u Leominsteru, u  Massachusettsu.  On je razvio posude od plastike koje se koriste u  kućanstvima ,za pomoć kod pripreme hrane,serviranje,pospremanje i hermetičko čuvanje. Patentirao je  "burping" zatvaranje  (koje signalizira da je zrak uklonjen iz spremnika, pomažući hrani unutar spremnika da ostane duže svježa) prepoznatljivi Tupperware znak, što ga razlikuje od konkurencije.
Tupperware je uveo izravnu marketinšku prodaju, uz pomoć Brownie Wisea (1913-1992), bivšeg prodajnog predstavnika Stanley Home Proizvoda, i time postao prepoznatljiv Tupperware kupcima.
Tupperware se osniva u vrijeme kada se žena vratila s rada tijekom Drugog svjetskog rata,kao podrška ideji "povratak u kuhinju" -kao metoda osnaživanja žena, i polazna točka u poslijeratnom poslovnom svijetu.
Tijekom ranih 1950-ih, prodaja i popularnost Tupperwarea je doživjela ekspanziju, zahvaljujući velikim dijelom utjecaju žena koje su prodavale Tupperware, a neki od poznatih "jubileja" slave uspjehTupperware dame” u raskošnim i outlandish tematskim zabavama. Tupperware se proširio  Europom 1960., kada je Mila Pond bila domaćica tupperware party-a u Weybridgeu u Engleskoj, a potom i širom svijeta. U to vrijeme  je bio na snazi strogi dress code za Tupperware dame. Uz suknje i hulahopke,koje su se  nosile u svim prilikama,odjevne kombinacije često su bile upotpunjene i bijelim rukavicama.




Tradicija Tupperware stila, "jubilarnih"  događaja, nastavlja se do današnjeg dana (naravno,dress code je izgubio na svojoj strogosti,mada bi bilo zanimljivo osjetiti šarm i duh tog vremena i nekako probuditi tu profinjenu ženstvenost koja je bila sveprisutna,pa i u kuhinji…za kreativne prezentatorice,ali i domaćice, evo ideja kako Tupperware druženje učiniti zabavnijim i kako uobičajenu “kavu” s prijateljicama pretvoriti u nesvakidašnji doživljaj i priliku da u svome domu,kuhinji budemo dame bar na koji sat).

 "Party" model temelji se na toplim i ugodnim obiteljskim karakteristikama,za koje je u obitelji uglavnom zaslužna žena,što joj daje epitet dobre domaćice(npr. planiranje druženja, tematske zabave , održavanje društvenih odnosa s prijateljima i susjedima) a uz ugodno druženje stvoren je i alternativni izbor za žene kojima je potrebno ili žele  raditi. To je ostavilo odraz u osnaživanju žene ,u “domaćem” i “ne stresnom” ambijentu, uz tematsko,ugodno druženje s dragim prijateljicama,gdje se svakoj nudi priliku da probudi u sebi sliku iz svog djetinjstva,svoje majke,bake,mirisa kuhinje …


ili samo priliku da uz praktične proizvode organizira svoju kuhinju i učini boravak u njoj što praktičnijim i jednostavnijim za održavanje.


Tupperware se još uvijek prodaje uglavnom putem prezentacija, s nagradama za domaćicu. Domaćica poziva prijatelje i susjede u svoju kući,gdje se može pogledati linija proizvoda. Tupperware domaćini su nagrađeni s besplatnim proizvodima, a vrijednost nagrade se određuje prema razini prodaje na održanoj prezentaciji.


Pozitivni feministički pogledi smatraju da je Tupperware osigurao posao za žene koje su trudne,mame s malom djecom,mame s više djece,a time i više obaveza,gospođe u mirovini i sve one kojima puno rado vrijeme ne ostavlja prostora za obitelj i ograničava ih u organizaciji privatnog života.


Pojava tupperware na američkom tržištu stvorila je novu vrstu prilike za rad ženama na demografski nezaposlenošću pogođenim područjima ,a posebno domaćicama koje ne žive u velikim gradovima. Tupperware je tvrtka koja promovira dobrobit žena i nudi velike mogućnosti  u smislu slobode organiziranja vlastitog radnog vremena,transparentnost u odnosu rad-zarada-nagrada i pohvala za rad,u vidu samostalnosti i kreativnosti…


Nema komentara:

Objavi komentar