Tupperware je razvio Earl Silas Tupper 1946. u Leominsteru,
u Massachusettsu. On je razvio posude od plastike koje se koriste u kućanstvima ,za pomoć kod pripreme hrane,serviranje,pospremanje i hermetičko
čuvanje. Patentirao je "burping" zatvaranje (koje signalizira da je zrak uklonjen iz spremnika, pomažući hrani unutar spremnika da ostane duže svježa) prepoznatljivi Tupperware znak, što
ga razlikuje od konkurencije.
Tupperware je uveo izravnu marketinšku prodaju, uz pomoć Brownie Wisea (1913-1992), bivšeg prodajnog predstavnika Stanley Home Proizvoda, i time postao prepoznatljiv Tupperware kupcima.
Tupperware je uveo izravnu marketinšku prodaju, uz pomoć Brownie Wisea (1913-1992), bivšeg prodajnog predstavnika Stanley Home Proizvoda, i time postao prepoznatljiv Tupperware kupcima.
Tijekom ranih 1950-ih, prodaja i popularnost Tupperwarea je doživjela ekspanziju, zahvaljujući velikim dijelom utjecaju žena koje su prodavale Tupperware, a neki od poznatih "jubileja" slave uspjeh “Tupperware dame” u raskošnim i outlandish tematskim zabavama. Tupperware se proširio Europom 1960., kada je Mila Pond bila domaćica tupperware party-a u Weybridgeu u Engleskoj, a potom i širom svijeta. U to vrijeme je bio na snazi strogi dress code za Tupperware dame. Uz suknje i hulahopke,koje su se nosile u svim prilikama,odjevne kombinacije često su bile upotpunjene i bijelim rukavicama.
Tradicija
Tupperware stila, "jubilarnih"
događaja, nastavlja se do današnjeg dana (naravno,dress
code je izgubio na svojoj strogosti,mada bi bilo zanimljivo osjetiti šarm i duh
tog vremena i nekako probuditi tu profinjenu ženstvenost koja je bila
sveprisutna,pa i u kuhinji…za kreativne prezentatorice,ali i domaćice, evo
ideja kako Tupperware druženje učiniti zabavnijim i kako uobičajenu “kavu” s
prijateljicama pretvoriti u nesvakidašnji doživljaj i priliku da u svome
domu,kuhinji budemo dame bar na koji sat).
"Party" model
temelji se na toplim i ugodnim obiteljskim karakteristikama,za koje je u
obitelji uglavnom zaslužna žena,što joj daje epitet dobre domaćice(npr. planiranje
druženja, tematske zabave , održavanje društvenih odnosa s prijateljima i
susjedima) a uz ugodno druženje stvoren je i alternativni izbor za žene kojima
je potrebno ili žele raditi. To
je ostavilo odraz u osnaživanju žene ,u “domaćem” i “ne stresnom” ambijentu, uz
tematsko,ugodno druženje s dragim prijateljicama,gdje se svakoj nudi priliku da
probudi u sebi sliku iz svog djetinjstva,svoje majke,bake,mirisa kuhinje …
ili
samo priliku da uz praktične proizvode organizira svoju kuhinju i učini boravak
u njoj što praktičnijim i jednostavnijim za održavanje.
Tupperware
se još uvijek prodaje uglavnom putem prezentacija, s nagradama za domaćicu. Domaćica
poziva prijatelje i susjede u svoju kući,gdje se može pogledati linija
proizvoda. Tupperware
domaćini su nagrađeni s besplatnim proizvodima, a vrijednost nagrade se određuje
prema razini prodaje na održanoj prezentaciji.
Pozitivni
feministički pogledi smatraju da je Tupperware osigurao posao za žene koje su
trudne,mame s malom djecom,mame s više djece,a time i više obaveza,gospođe u
mirovini i sve one kojima puno rado vrijeme ne ostavlja prostora za obitelj i ograničava
ih u organizaciji privatnog života.
Pojava
tupperware na
američkom tržištu stvorila je novu vrstu prilike za rad ženama na demografski nezaposlenošću
pogođenim područjima ,a posebno domaćicama koje ne žive u velikim gradovima.
Tupperware
je tvrtka koja promovira dobrobit žena i nudi velike mogućnosti u smislu slobode organiziranja vlastitog
radnog vremena,transparentnost u odnosu rad-zarada-nagrada i pohvala za rad,u
vidu samostalnosti i kreativnosti…
Nema komentara:
Objavi komentar